Autor:
Majska-Martinčević Jagoda
Datum:
16.07.2010
Objavljeno na:
Slika autor/izvor:
|
Objavi na:
|
Hrvatska »kazališna« Kloaka i dalje se puni. Ovaj put pod firmom novokomponirane teatrologije bavi se kostima umrlih, prevrće ih i glođe s kanibalskim zadovoljstvom, i sa znanjem špiljskoga pretka. Ovaj put u riječku glembajevsku sapunicu upleće se notorni Miljenko Jergović koji očito zna nešto što hrvatsko glumište, živo ili mrtvo, ne zna. Ovaj put na udaru nije pokojnica pod džipom nego pokojnica pod teatrološkim povećalom jer notorni Jergović zna slijedeće: »... nije bila velika glumica - iako je bila velika barunica Castelli«. Dakako, ne misli to Jergović o današnjoj Castellici, zabavljačici - sirotici, nego o pokojnoj Eni Begović. Otkud zna, tko mu je rekao, je li u međuvremenu možda doktorirao teatrologiju pa proučio pokojničin životopis, kritike, nagrade? I što je pisac zapravo htio reći? Evo što: »u devedesetima Ena Begović pomalo je glumuckala po Sedlarovim filmovima... i ostalo što je u životu radila uglavnom je izblijedjelo... to što su je poslije smrti pokušavali učiniti većom nego što je bila zapravo je uvredljivo po nju...«.
Pametnome dosta, no zlobnom i neukom nikad dovoljno. Uostalom, kako bi to Jergović i mogao znati? Tko zna gdje je on bio u vrijeme u kojem je Ena Begović gradila karijeru prvakinje nacionalne kazališne kuće? U kazalištu sigurno nije, no, eto. On »zna« da je ona nešto glumila, siguran je da nije bila velika glumica, još sigurniji da je izblijedjela...
JAGODA MARTINČEVIĆ |
||||