savjest INTERVJUI

https://www.facebook.com/pages/Savjest/215697858559?intervju=1212&adlesic-pasalic-bi-sam-trebao=  https://twitter.com/savjest_com?intervju=1212&adlesic-pasalic-bi-sam-trebao=  https://www.youtube.com/user/savjestcom?intervju=1212&adlesic-pasalic-bi-sam-trebao=  http://savjest.com/savjest_rss.php?intervju=1212&adlesic-pasalic-bi-sam-trebao=

Đurđa  Adlešić

../intervjui/intervjui.php?osoba=945&durda-adlesic

Adlešić Đurđa
Datum:
20.04.2000
Slika autor/izvor:
 Objavljeno na:
 
Objavi na:

Share on Google+

 

 

Gospođo Adlešić, koliko je Istražno povjerenstvo za »Večernji list« zaslužno da je čitava afera isplivala na površinu?
– Prvo, ne znam je li baš sve isplivalo na površinu. Mislim da se još mnogo toga može i treba istražiti, ali to nije više posao Istražnog povjerenstva. Ovo istražno povjerenstvo je jedino koje zaslužuje taj naziv i koje je definitivno vratilo ugled toj instituciji i zato čestitam predsjedniku povjerenstva Jošku Kontiću na načinu rada, ali i kolegama iz svih stranaka koji su podržali takav način rada i program, koji je Kontić predložio, još na prvoj sjednici. Naravno da će neki pokušati osporiti da je to što se doznalo rezultat rada Povjerenstva, međutim, i sami vlasnici Večernjeg lista su se javili s obrazloženjem da su se na to odlučili kako se ne bi, raspravama na Povjerenstvu, nanosila šteta Večernjem listu. Dakle, priznali su da je razlog zbog kojeg se oni javljaju rad Istražnog povjerenstva. Naravno, trebat će vidjeti koliko dokumenti kojima baratamo imaju zakonsku težinu i zato mislim da je dobro da se institucije koje se trebaju baviti takvim poslovima njima sada i pozabave. Mi smo svoj posao kvalitetno priveli kraju.


• Pojedinci su vas kritizirali što ste poljubili Luku Krznarića nakon njegova svjedočenja pred Povjerenstvom, ocjenjujući to političkom pristranošću.
– To nema veze s političkom pristranošću. Mislim da je to loš argument. Krznarića poznajem godinama, dolazio je u Sabor i s njim je bilo ugodnije i lakše surađivati, no s njegovim bivšim ministrom, jer Krznarić nije pokazivao stranačke boje, a njegovi su odgovori uvijek bili konkretni i kvalitetni.


Ivić Pašalić je izjavio kako je razgovor objavljen u »Nacionalu« izmišljen i da se nova vlast tako želi skriti od problema deklaracije o suradnji s Haagom.
– Struka će reći svoje, a ne ja, o autentičnosti dokumenata. No, ako oni jesu autentični, onda stvaraju potpuno novu sliku o prodaji Večernjeg lista. Ne treba zaboraviti da je upitna težina dokumenata na sudu do kojih se došlo snimanjem. Mislim da će tu još biti problema, ali i to pitanje traži odgovor struke, a ne politike. Osim toga, nije točno da smo bavljenjem Večernjim listom željeli izbjeći raspravu o Haagu. Priču o Večernjaku kolega Kontić je započeo prije više od godinu dana i o tome smo raspravljali na klubu zastupnika, jer smo mislili da najnakladniji dnevni list ne smije imati tajnog vlasnika u zemlji kakva je Hrvatska. A što se tiče Haaga, mislim da se rasprava trebala provesti, ali drukčije. Nova vlast je morala reći kakva će biti naša politika prema Haagu, ali deklaracija nije iznad zakona, nego je to očitovanje Vlade. Kome je ta rasprava o Haagu mogla pomoći? Vlada se o tome trebala očitovati, ali mi se ne čini da je saborska rasprava bila pravi način za to.
 


Da Ivića Pašalića nismo podržali svojim glasovanjem za potpredsjednika Sabora to bi bilo neuvažavanje oporbe, ali je sada to silno opterećenje za sve one, uključujući i mene, koji su za njega digli ruku, odlučna je Đurđa Adlešić, predsjednica saborskog Odbora za unutanju politiku i nacionalnu sigurnost

 Ovo Istražno povjerenstvo o »Večernjem listu« je jedino koje zaslužuje taj naziv i koje je definitivno vratilo ugled toj instituciji 

Slažem se s predsjednikom Sabora Tomčićem da je redoslijed kojim su dokumenti stizali neobičan

• Pašalić tvrdi da se iz objavljenog transkripta ne vidi što je tu protuzakonito. Je li za početak dovoljno da se zatraži Pašalićeva ostavka na mjesto saborskog zastupnika?
– Mislim da bi bilo dobro da Pašalić sam zatraži ili prihvati zahtjev o skidanju imuniteta i da pred mjerodavnim institucijama dokaže svoju nevinost. Ovako, ostaje strašno opterećenje za sve one, uključujući i mene, koji su digli ruku za njegovo postavljanje za potpredsjednika Sabora, jer smo ispoštovali odluku najjače oporbene stranke da on postane potpredsjednikom Sabora. Da ga nismo podržali, to bi bilo neuvažavanje oporbe i miješanje u odnose unutar HDZ-a. Mislim da bi Pašalić sam trebao zatražiti skidanje imuniteta, iako ne vjerujem da će to učiniti.


• Predsjednik Sabora Zlatko Tomčić ljuti se što je transkript razgovora najprije objavljen u »Nacionalu«, a tek onda dostavljen njemu.
– Ja sam u utorak poslijepodne upoznata s detaljnijim podacima vezanim za te dokumente. Nisam ih ranije ni tražila ni vidjela. Slažem se da je redoslijed kojim su ti dokumenti stizali možda neobičan, a možda i nije s obzirom na to da je Kontić čovjek koji vodi Istražno povjerenstvo.


• No Tomčiću ne smeta Joško Kontić, nego »Nacional« i njihovo dobivanje dokumenata prije njega samoga.
– Nacional čitavo vrijeme funkcionira tako kao da ima izvore informacija koji su iznad svih nas.


• To će reći da »Nacional« ima bolju vezu s vrhovima vlasti, no što vrhovi vlasti imaju između sebe?
– Pa, ne znam može li se to tako definirati, ali sigurno je da Nacional ima izvore informiranja, kvalitetnije no što bi smo mi političari htjeli.


• S obzirom na to da ste vidjeli kompletne dokumente, ima li u neobjavljenim dijelovima jednako bitnih kao oni koji su objavljeni?
– U dijelu koji sam ja vidjela – ne.


• Znači li to da na Pantovčaku kopaju po vrpcama kako bi se našlo još nešto?
– Mislim da to nije kopanje. To je nešto što je nađeno u Uredu predsjednika, i to treba biti sređeno. Zbog navike da se sve snima, takva materijala ima jako mnogo, teško ga je srediti i vjerojatno je teško odmah naći ono što se traži.


• Je li Igor Dekanić bio u utorak na sjednici Odboraza nacionalnu sigurnost zbog »Večernjeg lista«?
– Ne, gospodin Dekanić je bio na sjednici Odbora, jer je izrazio želju da ponekad bude prisutan sjednicama. U utorak je održana tehnička sjednica Odbora gdje smo se dogovarali oko podjele na pododbore i dogovarali odlaske na ponuđene seminare.


• Iako smatrate rad Istražnog povjerenstva uspješnim već se govori kako se ono nije trebalo osnovati, nego se problema »Večernjeg lista« od početka trebao prihvatiti MUP?
– To su teze koje ne želim komentirati. Uvjerena sam da je Povjerenstvo dobro napravilo svoj posao, vratilo ugled toj instituciji i bez rada tog povjerenstva vlasnici, pravi ili krivi, se ne bi javili. Vjerojatno su vlasnici imali na umu da bi se moglo pojaviti još svjedoka na svjedočenju poput gospodina Krznarića koji su spremni progovoriti, jer HDZ više nije jedinstvena stranka i nisu svi skloni zaboravu kao Mateša. Postoje razlozi da se mnogi sjete što je bilo.


• Znači li da bi ta otkrića mogla pokrenuti lavinu novih otkrića?
– Pojedinci koji su sudjelovali u kriminalnim radnjama, bez obzira na stranke, moraju odgovarati pred zakonom. Nikada nisam optuživala čitavu stranku. Ta lavina je zapravo početak funkcioniranja pravne države, jer je prije godinu dana bilo teško zamisliti da ćemo imati jednog ministra u zatvoru, Kutlu u zatvoru, pokrenute prijave protiv još nekih ljudi koji su sjedili u Vladi i uvjerena sam da se to ne bi događalo da je HDZ dobio izbore.
DEAN SINOVČIĆ

       
       


 

..

/intervjui/intervju.php?intervju=3111&strajk-je-legitiman-ali-ponuda-vlade-je-korektna

Dubravka Šuica , dosad zastupnica u Europskom parlamentu, prije toga i u Hrvatskom saboru, a nekada gradonačelnica Dubrovnika, od sutra ...
01.12.2019

/intervjui/intervju.php?intervju=3112&ministrica-divjak-reagirala-je-iskreno-zbog-reforme-hns-cvrsto-stoji-uz-nju

S HNS-ovim potpredsjednikom Vlade i ministrom graditeljstva  Predragom Štromarom  razgovarali smo u tjednu kada je njegovo Ministarstvo napokon dalo zeleno ...
01.12.2019

/intervjui/intervju.php?intervju=3110&kako-bi-izgledalo-da-je-netko-1965-rekao-kako-rat-jos-nije-gotov

Nestaje optimizam da će ekonomski razvoj sam po sebi pridonijeti efikasnosti institucija. A naše društvo se podijelilo u slojeve sve ...
01.12.2019

/intervjui/intervju.php?intervju=3113&zelim-placu-od-minimalno-70-000-kuna-i-s-obitelji-bih-zivio-na-pantovcaku

Predsjednički kandidat Mislav Kolakušić otkrio je Damiri Gregoret, između ostalog, zašto ljude u DIP-u smatra bjednicima   Predsjednički kandidat  Mislav ...
01.12.2019

/intervjui/intervju.php?intervju=3105&na-nama-je-da-iskoristimo-ovaj-trenutak-i-okupimo-sve-na-ljevici-protiv-hdz-a

Nekada su uređaji trajali po 30 godina, a danas se kvare čim im istekne jamstvo. Neke su zemlje to zakonom ...
29.05.2019
../izreke/izreke_osoba.php?osoba=3221&krunislav-olujicMumificirani Karaputin

Karamarko je došao na čelo stranke putem unutarstranačkih izbora. Riječ je o osobi koja je opasna za demokratske procese u Hrvatskoj. I prije sam ga nazivao mumificiranim hrvatskim Putinom, a pri tome stojim i danas.

Olujić Krunislav, Nedjeljom u dva HTV 1


27.04.1974  Matković Bianca
27.04.1970  Ambruš Denis
27.04.1970  Tadijanović Vlado
27.04.1969  Marković Nenad
27.04.1962  Samoborec Melita
27.04.1957  Barić Slavko
27.04.1957  Nasić Ivan
27.04.1957  Kujundžić Milan
27.04.1956  Skoblar Milan
27.04.1940  Sokolić Vladimir