savjest INTERVJUI

https://www.facebook.com/pages/Savjest/215697858559?intervju=369&milanovic-jadranka-kosor-nije-u=  https://twitter.com/savjest_com?intervju=369&milanovic-jadranka-kosor-nije-u=  https://www.youtube.com/user/savjestcom?intervju=369&milanovic-jadranka-kosor-nije-u=  http://savjest.com/savjest_rss.php?intervju=369&milanovic-jadranka-kosor-nije-u=

Zoran  Milanović

../intervjui/intervjui.php?osoba=3449&zoran-milanovic

Milanović Zoran
Datum:
04.07.2009
Slika autor/izvor:
 Objavljeno na:
 
Objavi na:

Share on Google+

 

 

 

ZAGREB - Sanaderovu ostavku upućenu Saboru, napisanu u jednoj jedinoj rečenici i bez ikakvog objašnjenja, vrlo ste blago komentirali s parlamentrane govornice. Ukratko, rekli ste da je to njegovo pravo i stalno to ponavljali. Je li to zreo komentar najvažnijeg političkog događaja šefa najjače oporbene stranke?


- Jasno sam rekao pred Saborom da je Sanaderov postupak nezabilježen u demokratskim državama Europe i Zapada. Time sam rekao sve. Nemam tome što dodati. On je to učinio i gotova priča. Hrvatskoj sad trebaju prijevremeni parlamentrani izbori. Treba nam novi glas birača i novi mandat za vođenje zemlje.   

Zašto inzistirate na prijevremenim izborima?

- Nova vlada skoro da nije ni tehnička. Hrvatska je, zapravo, bez vlade.

Zašto tvrdite da je nova vlada, na čelu s HDZ-om i Jadrankom Kosor, bez legitimiteta?   

- Vlada je politički nelegitimna. Jednostavno, osoba koja se predlaže za mandatara nema ni djelića političkog legitimiteta svog prethodnika. Koliko god loše mislili o Sanaderu, činjenica je da je on vodio stranku u prošle izbore i ostvario tijesnu prednost pred SDP-om te okupio partnere. Toga više nema.

 



Alternativni blok

Nova vlada skoro da nije ni tehnička. Hrvatska je zapravo bez vlade. Koliko god loš emislili o Sanaderu, činjenica je da on vodio stranku u prošle izbore, ostvario prednost pred SDP-om te okupio partnere. Toga više nema. Hrvatskoj trebaju prijevremeni izbori.



Neki bi rekli da Jadranki Kosor zamjerate isto ono što su i za vas govorili kada ste preuzeli SDP:  osoba bez iskustva, političke podrške...

 - To su bitno drugačije pozicije. Zadržat ću se na komentaru da je moj izbor za predsjednika SDP-a u pogledu procedure i atmosfere bio nešto sasvim drugo. Ne vidim baš nikakvu sličnost.   

Prije mjesec dana komentirali ste mogućnost da se Sanader kandidira za predsjednika kao njegov kukavički bijeg od problema. Što je onda ovo što se sad dogodilo? Kako biste to nazvali?

- Rekao sam da bi to bio pokušaj bijega, da se na taj način ponaša ‘vrhovni bjegunac’, a ne ‘vrhovni zapovjednik’.

 

Šef oporbe Zoran Milanović najavljuje da će SDP uvesti Hrvatsku u EU

Među stotinama različitih objašnjenja, a i meni je osobno teško povjerovati da se Sanader zauvijek povlači iz politike, spominje se i mogućnost da će se tek sada kandidirati za šefa države. Je li Sanader tek uzeo predah?

- Sanader je rekao to što je rekao i ne bih više o tome.

Spominje se stvaranje političkog bloka koji bi vodio Stjepan Mesić, stanovite lijeve alternative. Je li SDP spreman biti dio takvog bloka?      

- SDP je spreman biti na čelu takvog bloka.

 

Svaki dan sve spremniji

Da sada dođem na vlast, okupio bih sve stranke. I one koje su poražene na izborima. Da vidim moguli računati na njihovu suradnju. Ta vlada ne bi imala komoditet prvih sto dana. Čekali
bi nas znoj i suze. Osmijeh čuvamo za kraj



Je li moguće da će Mesić vodi takav blok?

- SDP prirodno želi biti na čelu takve koalicije. Ja sam predsjednik SDP-a i moja je zadaća da stranku na sljedećim parlamentranim izborima dovedem do pobjede. Mislim da je to potpuno očekivana i legitimna težnja.

Je li političko i ekonomsko stanje u Hrvatskoj takvo da je potrebna, kako neki tvrde, svojevrsna vlada nacionalnog spasa?


- Vlade nacionalnog spasa osnivaju se u ratnim razdobljima koja su, nasreću, iza nas. Nisam vidio da se u drugim državama formiraju takve vlade.

Je li SDP u ovom trenutku spreman preuzeti vlast u Hrvatskoj?     

- Da. Iz dana u dan sve smo spremniji.

S ovakvim HDZ-om, pogotovo ovim posljednjih nekoliko dana, nikako ne bih ušao u veliku koaliciju.
Jadranka Kosor neće dočekati kraj mandata. Ali HDZ - to nije moj problem

Ali prošle ste izbore izgubili?


- Na koje prošle izbore mislite? Na one na kojima smo dobili gotovo 800.000 glasova ili možda na ove lokalne u kojima smo iz kruga u krug pokazivali da smo jači od HDZ-a.

U ovakvoj gospodarskoj i političkoj situaciji iskusni i ozbiljni oporbeni politički lideri nisu oduševljeni idejom dolaska na vlast...

- Hoćete reći da je vrijeme da i mi pobjegnemo? Ne bih se složio.

Recimo, u ovakvoj situaciji bilo koja stranka na vlasti samo može izgubiti?      

- Slažem se, to posebno vrijedi za loše stranke. Odgovornost političara je izaći pred birače i ako im oni daju povjerenje, preuzeti odgovornost. To je temelj politike.

Dobro, a koje biste dvije stvari odmah napravili da sada dođete na vlast?    

- Okupio bih sve stranke. I one koje su poražene na izborima i vidio mogu li računati na njihovu suradnju. To je prvi korak. Bez velikih iluzija. Ta vlada neće imati komoditet prvih sto dana zato što se nalazimo u vrlo teškom stanju. Čekaju nas znoj i suze. Osmijeh čuvamo za kraj.



HSS i HSLS



Što to znači konkretno: smanjivanje plaća, mirovina, socijalnih prava?  

- Iako mnogo toga već sada znamo, treba vidjeti kolika je dubina hrvatskog problema. U svakom slučaju, ne natječemo se za povjerenje građana i ne tražimo prijevremene izbore zato jer očekujemo da se bezbrižno ušetamo u Banske dvore i tamo plandujemo. Ovo nije vrijeme za one koji žele biti miljenici.


Što je to? Formula za formiranje najnepopularnije Vlade u povijesti?   


- Ne, to je formula za uspjeh koji će uslijediti nakon suočavanja sa stvarnošću.

Treba li nam hitni dolazak MMF-a?    

- Hrvatskoj u ovom trenutku treba bazična finacijska stabilnost koja sada ne postoji.         

Sve ovo što ste nabrojili zahtijeva značajnu većinu u Saboru. Bez 110 zastupnika teško je zamisliti da možete uopće krenuti u takve akcije.

- Zato i govorim o velikom konsenzusu, ali je i u njemu potrebno vodstvo. To vodstvo u ovom trenutku je SDP. Nacionalni konsenzus, o kojem govorim, te okupljanje svih, uključujući i one koji su trenutačno potpora HDZ-u, potpora je ostvarenju takvog cilja. To neće biti lako.

Na koji način vidite eventualnu suradnju s HSS-om i HSLS-om?   

- Kroz dogovor. Da svi shvatimo koji su stvarni problemi u Hrvatskoj te da shvatimo koja je cijena njihova rješenja. Tu svakako uključujem i Hrvatsku stranku umirovljenika.



Nisam obavještajac



Znači li to da lideri ovih stranaka sada manje vjeruju u savez s HDZ-om bez Ive Sanadera?

- Rekao sam da su vrata još uvijek otvorena. U danima koji dolaze svaka njihova odluka će biti jako važna i uključivat će veliku odgovornost. I njihova odluka o podršci HDZ-u i odluka o uskraćivanju podrške.

Sada se čini da su stali iza HDZ-a?

- Vidjet ćemo.

Kao da imate informacije koje javnost ne zna?

- Nisam obavještajac, već političar.  

Jurčić i Josipović su non-stop
u medijima i među ljudima, što je dobro. Ali u ovom neredu, u koji
nas je uvukao HDZ, loše vijesti su
glavne vijesti

Kako vam se čini stara ideja o velikoj koaliciji s HDZ-om?

- S ovakvim HDZ-om, pogotovo ovim od posljednjih nekoliko dana, nikako.

Mesić kaže da Jadranka Kosor neće dočekati kraj mandata. Slažete se s time i što mislite da će biti s HDZ-om za šest mjeseci?              

- Mislim da neće dočekati kraj mandata. HDZ - to nije moj problem.



Ima li mjesta za Milana



Nije li se iz SDP-ovih kuloara proširila priča da bi Sanaderova kandidatura i eventualni odlazak na Panatovčak, zapravo, vašoj stranci olakšalo pobjedu na sljedećim parlamentranim izborima? Što se u tom smislu promijenilo odlaskom Sanadera?  

- Od početka, sa Sanaderom ili bez njega na predsjedničkim izborima, vjerujem u pobjedu SDP-ova predsjedničkog kandidata.

Kojeg? Navodno je Josipović vaš, a Jurčić nije?

- Svejedno je li to Jurčić ili Josipović. Sada je ta pobjeda još izvjesnija. Vjerujem da će sljedeći predsjednik RH biti kandidat SDP-a.

Samo su dva kandidata? Postoji li mogućnost da podržite i trećeg kandidata?

- Da, samo dva, duplo više nego za predsjednika HDZ-a.

Sigurno nema mjesta za Milana Bandića?

- Glavni odbor stranke jednoglasno je podržao Jurčića i Josipovića kao kandidate za predsjednika Republike. Tko će od njih ući u završnu utrku, odabrat će cjelokupno članstvo. Tako se to radi u SDP-u.

Dakle, Bandić ne može ući u izbor s obzirom na nove okolnosti nakon ostavke Sanadera? Nisu li Jurčić i Josipović kao kandidati SDP-a ipak posljedica nekih drugih odnosa na hrvatskoj političkoj sceni?

- U SDP-u postoji nekoliko jakih, afirmiranih, političara. Glavni je odbor donio odluku. Mi smo ozbiljna stranka i idemo po pobjedu.

Ne vidite da su se okolnosti izmijenile? Možda bi Glavni odbor trebao dugačije sada gledati na kandidate, proširiti listu?

- Ne bi.

Ako bih se vratio unatrag, mogao bih u medijskim arhivama pronaći gotovo iste izjave prije parlametarnih izbora 2007. koje ste, istina, zamalo, ali ste ipak izgubili. Nije li Bandić bolji kandidat?

- Vjerujem u odluku Glavnog odbora, a nakon 12. srpnja vjerovat ću u kandidata.



Ne bi Bandića isključio



Jednog od ove dvojice već potvrđenih?  

- Da.

Kada bi vam Milan Bandić, a vjerujem da mu se u glavi roje takve misli nakon odlaska Sanadera, rekao da se želi kandidirati, znači li da bi morao napustiti SDP?  

- Rekao sam vam sve o kandidatima.

Kada bi se Bandić, recimo, kandidirao za šefa države izvan SDP-a, kako bi stranka reagirala?

- Neću odgovarati na hipotetska pitanja.

Biste li ga isključili iz stranke?

- Ja ne isključujem iz stranke. SDP je demokratska stranka koja ima jasno razrađenu proceduru.

Možete li mi objasniti tu proceduru?


- Siguran sam da se vaše crne slutnje neće obistiniti.

Nije li izbor između Josipovića i Jurčića, zamišljen kao medijska kampanja, postao interna stvar stranke bez sudjelovanja javnosti? Njih dvojice nema u medijima, gotovo se ništa ne događa. Zašto je to tako? Zašto se ne koristi taj potencijal u javnoj kampanji?

- Niste u pravu. Njih dvojica su non-stop u medijima i među ljudima. Što je dobro. Druga je stvar što su u ovom neredu u koji nas je uvukao HDZ loše vijesti glavne vijesti.  

Piše: Igor Alborghetti

       
       


 

..

/intervjui/intervju.php?intervju=3111&strajk-je-legitiman-ali-ponuda-vlade-je-korektna

Dubravka Šuica , dosad zastupnica u Europskom parlamentu, prije toga i u Hrvatskom saboru, a nekada gradonačelnica Dubrovnika, od sutra ...
01.12.2019

/intervjui/intervju.php?intervju=3112&ministrica-divjak-reagirala-je-iskreno-zbog-reforme-hns-cvrsto-stoji-uz-nju

S HNS-ovim potpredsjednikom Vlade i ministrom graditeljstva  Predragom Štromarom  razgovarali smo u tjednu kada je njegovo Ministarstvo napokon dalo zeleno ...
01.12.2019

/intervjui/intervju.php?intervju=3110&kako-bi-izgledalo-da-je-netko-1965-rekao-kako-rat-jos-nije-gotov

Nestaje optimizam da će ekonomski razvoj sam po sebi pridonijeti efikasnosti institucija. A naše društvo se podijelilo u slojeve sve ...
01.12.2019

/intervjui/intervju.php?intervju=3113&zelim-placu-od-minimalno-70-000-kuna-i-s-obitelji-bih-zivio-na-pantovcaku

Predsjednički kandidat Mislav Kolakušić otkrio je Damiri Gregoret, između ostalog, zašto ljude u DIP-u smatra bjednicima   Predsjednički kandidat  Mislav ...
01.12.2019

/intervjui/intervju.php?intervju=3105&na-nama-je-da-iskoristimo-ovaj-trenutak-i-okupimo-sve-na-ljevici-protiv-hdz-a

Nekada su uređaji trajali po 30 godina, a danas se kvare čim im istekne jamstvo. Neke su zemlje to zakonom ...
29.05.2019
../izreke/izreke_osoba.php?osoba=3221&krunislav-olujicMumificirani Karaputin

Karamarko je došao na čelo stranke putem unutarstranačkih izbora. Riječ je o osobi koja je opasna za demokratske procese u Hrvatskoj. I prije sam ga nazivao mumificiranim hrvatskim Putinom, a pri tome stojim i danas.

Olujić Krunislav, Nedjeljom u dva HTV 1


02.05.1974  Sadarić Hrvoje
02.05.1965  Lušetić Armando
02.05.1964  Mličević Jadranko
02.05.1959  Šimonović Ivan