savjest INTERVJUI

https://www.facebook.com/pages/Savjest/215697858559?intervju=430  https://twitter.com/savjest_com?intervju=430  https://www.youtube.com/user/savjestcom?intervju=430  http://savjest.com/savjest_rss.php?intervju=430

Stjepan  Mesić

../intervjui/intervjui.php?osoba=312&stjepan-mesic

Mesić Stjepan
Datum:
01.12.2001
Slika autor/izvor:
 Objavljeno na:
 
Objavi na:

Share on Google+

 

 

 

STJEPAN MESIĆ, PREDSJEDNIK REPUBLIKE

 

Pitam vas koliko je bivših i današnjih državnih dužnosnika otkupilo stanove, a nisu na to imali pravo? Sad se bitka vodi oko toga hoće li onaj tko je morao otići iz Hrvatske moći realizirati svoje stanarsko pravo... Pa, čekajte, ako su nekoga odveli u Pakračku Poljanu i ako je tamo ubijen ili je jedva preživio, njegov će susjed, logično, pobjeći da spasi živu glavu

 
"Smiljan Reljić ne može biti na poslu kojim se bavio dok su činjene nezakonitosti"
 
 "Ako Pašalić tvrdi da je Gotovina na sigurnom, onda on zna gdje je taj čovjek. Bilo bi sasvim normalno da Pašalić policiji odgovori na pitanje gdje se Gotovina nalazi"

 "Josip Jović piše laži u nečijem interesu i za to je dobro honoriran"
 
tekst
 Gospodine Predsjedniče, zašto Smiljan Reljić još uvijek radi u Uredu za nacionalnu sigurnost?
     - Stvarno ne znam. Mislio sam da će tajne službe biti strukturirane tako da će oni koji su sudjelovali u nezakonitostima biti uklonjeni. Sad, međutim, vidimo da se to nije dogodilo. Meni je teško suditi o ljudima samo na temelju onoga što iziđe u novinama, jer netko, ipak, treba utvrditi stvarnu istinu. U ovom trenutku imamo priliku da to učinimo.
     - Bez obzira na to može li Smiljan Reljić krivično odgovarati zbog svoje djelatnosti, ne mislite li da tog čovjeka treba maknuti iz tzv. obavještajne zajednice zbog čisto higijenskih razloga. On je, naime, nepobitno bio šef političke policije, koja je uhodila i prisluškivala neistomišljenike Franje Tuđmana?
     - Mislim da on ne može biti na poslu kojim se bavio dok su nezakonitosti činjene i nadam se da će se nešto od toga što vi govorite ovih dana dogoditi.
     - Kakav je, inače, vaš stav o otvaranju SZUP-ovih dosjea? Vidite li u tom postupku MUP-a i stanovite dnevnopolitičke motive?
     - Ja osobno tim dosjeima ne vjerujem, jer su oni - po svemu sudeći - punjeni hrpom neistina. No ljudi su vjerojatno imali štete od onoga što im piše u dosjeima. Nisam za spaljivanje dosjea. Mislim da treba utvrditi činjenice, treba utvrditi tko se bavio tim poslom i, na koncu, treba omogućiti ljudima koji su žrtve tajne policije da potraže zakonsku odštetu. Treba provesti postupak i utvrditi krivce...
     - Zašto Državno odvjetništvo nije pokrenulo postupak o kojemu govorite?
     - Državni bi mehanizmi svakako trebali reagirati, s tim da i pojedincima treba ostaviti mogućnost da samostalno vode postupke.
     - Možete li utjecati na glavnog državnog odvjetnika da pokrene taj postupak?
     - Ja nemam te ovlasti, ali mogu reći svoje mišljenje: dakle, mislim da bi to trebalo učiniti.
     - Kad smo već spomenuli glavnog državnog odvjetnika, u posljednje se vrijeme učestalo špekulira o smjenjivanju Radovana Ortynskog. Kakav je vaš stav o radu glavnog državnog odvjetnika?
     - Znam da je on zatekao vrlo teško stanje u tužiteljstvu, jer su mnogi predmeti bili otvarani pa spremani u ladice: rezultat takvoga rada bile su apsolutne ili relativne zastare. Međutim, smatram da je trebalo biti manje medijskih istupa o onome što se radi u tužiteljstvu, a trebalo je učiniti više da se neki predmeti koji su otvoreni dovedu do kraja.
     - Nijedan veliki kriminalni slučaj u ovoj zemlji - a bilo ih je napretek - još uvijek nije pravomoćno riješen.
     - Ono što mene najviše brine jest to da smo zaključili da su se dizali krediti, da se zemlja zaduživala i da je zemlja pljačkana, ali još nisam čuo da je bilo kome zamrznut račun u inozemstvu. Ni za jedan postupak koji se vodi u Hrvatskoj nije blokiran račun u inozemstvu.
     - Što mislite o tome da se na sastancima vladajuće petorke uopće raspravlja o pitanju treba li ili ne treba smijeniti Radovana Ortynskog?
     - Prvo, moram se ograditi, ne znam da li se na sastancima petorke raspravlja o Ortynskom i ne znam utječe li premijer na te stvari. Mislim da petorka može i treba raspravljati o svojoj suradnji i o provođenju vlastite politike, ali konkretne probleme moraju rješavati oni kojih se to tiče. Ne slažem se, dakle, s postojanjem bilo kakvih kadrovskih komisija ili koordinacija koje u ime institucija mogu donositi odluke. Deset godina ovom se zemljom tako vladalo i to nas je dovelo ovdje gdje smo sada.
     - Mislite li da je Vlada dopustila bijeg generalu Anti Gotovini?
     - Bilo bi, možda, preteško reći da je Vlada dozvolila bijeg generalu Gotovini, ali da onaj tko je odgovoran - a to je MUP - nije obavio svoj posao, to je činjenica. Oni su imali nalog za Gotovinino uhićenje i trebali su znati gdje je on. To što se sada događa šteti Hrvatskoj... Gotovina, inače, bivšoj vlasti treba prigovoriti što mu nije dopustila da dade iskaz haaškim istražiteljima, a rezultat toga jest to da je Gotovina sad okrivljenik. Istu stvar nisu dopustili ni generalu Ademiju... Bivša vlast je kriva što je Rahim Ademi sad u Haagu.
     - Zašto policija nije pozvala Ivića Pašalića na informativni razgovor zbog izjave da je "Ante Gotovina na sigurnom"?
     - Ako Pašalić tvrdi da je Gotovina na sigurnom, onda on zna gdje je taj čovjek. Sasvim bi normalno bilo da Pašalić policiji odgovori na pitanje gdje se Gotovina nalazi.
     - Često znate reći da svi trebaju biti jednaki pred zakonom, ali čini se da to u ovoj zemlji ne funkcionira. Recimo: Zoranu Banić, osumnjičenu za zločine u Škabrnji, ne želi braniti nijedan zadarski odvjetnik, a razlog tome je atmosfera koja je stvorena u tom gradu.
     - Riječ je, sasvim sigurno, o stvaranju pravne nesigurnosti i riječ je o pritisku na sud. To šteti Hrvatskoj, a ne Zorani Banić. Atmosfera koja se stvara upućuje na to da Hrvatska nije pravna država. Nema tog zločinca kojega odvjetnik neće braniti...
     - Pa Slobodana Miloševića brani čitava ergela probranih advokata...
     - Otimaju se za njega, jer on ima novca. Vidite kako principi padaju kad je u igri puno novca. Kad je čovjek pred sudom, on nema nikoga osim odvjetnika i svatko u pravnoj državi ima pravo da ga pred sudom brani odvjetnik.
     - Nedavno ste razgovarali s delegacijom iz Zadra. Jeste li govorili o atmosferi koja se stvara u tom gradu - od slučaja Zorane Banić do proglašenja Gotovine počasnim građaninom?
     - O Zorani Banić nismo razgovarali. No, rekao sam im da nitko u ovoj zemlji nikoga ne može pozivati da ne provodi zakone i međunarodno preuzete obveze. Proglašenjem Gotovine počasnim građaninom želi se, valjda, poručiti da se ne trebaju provoditi zakoni. Dopuštam da general Gotovina ima zasluge u ratu, ali ratnih zaslužnika ima na tisuće...
- Zbog izjave Vladine potpredsjednice Željke Antunović o tome da Hrvatska neće omogućiti otkup stana izbjeglim Srbima OESS će još jednu godinu boraviti u ovoj zemlji. Kako komentirate tu izjavu?
- U toj se izjavi kaže da su ljudi otišli dobrovoljno, pa ne mogu realizirati svoje stanarsko pravo. Kako je, međutim, bilo moguće da su mnogi dužnosnici dobili stanarsko pravo nakon što je ukinuto društveno vlasništvo? Pitam vas koliko je bivših i današnjih državnih dužnosnika otkupilo stanove, a nisu na to imali pravo? Sad se bitka vodi oko toga hoće li onaj tko je morao otići iz Hrvatske moći realizirati svoje stanarsko pravo... Pa, čekajte, ako su nekoga odveli u Pakračku Poljanu i ako je tamo ubijen ili je jedva preživio, njegov će susjed, logično, pobjeći da spasi živu glavu.
     - Zar nije suludo misliti da je netko samovoljno napustio sve što u životu ima?
     - Jedan mali dio sigurno nije prihvatio hrvatsku državu i otišao je, ali se u proceduri sve to mora utvrditi.
     - Kad će članovi Vlade u ovoj zemlji napokon postati smjenjivi zbog svojih pogrešaka?
     - Ministri samo trebaju provoditi hrvatske zakone i sve će biti u redu.
- Imate li dojam da se u javnosti stvara atmosfera kako je samo pitanje dana kad će se HDZ vratiti na vlast?
     - HDZ je činio goleme greške u vrijeme svoje vladavine - od međunarodne izolacije, preko pljačke države, do pogrešne politike u Bosni. Sad, međutim, u javnosti nastupa jedna čudna amnezija, ali to je samo privid. Narod se, naime, ne može prevariti.
     - Ali nije li pomalo čudno da mi uopće razgovaramo o eventualnom povratku HDZ-a na vlast? Ne čini li vam se da je ova vlast reanimirala političkog mrtvaca?
     - Koalicija je svakako trebala brže ići u reforme i trebala je s otvorenim računima izići pred građane. Trebalo je reći koje je kredite dizala ova zemlja i gdje su ti novci potrošeni. Neki se stalno pozivaju na dijasporu koja je pomagala obranu zemlju, no idemo vidjeti na što je taj novac potrošen i tko ga je potrošio. Idemo konačno vidjeti koliko je novca došlo i koliko je oružja kupljeno.
     - Zašto ova vlast to nije učinila, zašto nisu identificirani oni koji su "nestručno" baratali državnim parama?
     - Ne znam zašto to nije učinjeno, ali znam da ljude ubija neizvjesnost. Građanima treba kazati dokad se moraju strpjeti...
     - Mislite li da je novu vlast blokirao strah od revanšizma?
     - Ovdje se stalno govori o nekom revanšizmu, a HDZ je po dolasku na vlast promijenio 90 posto sudaca, 95 posto tužilaca, najveći dio direktora, u Osijeku su u jednom danu smijenjena 24 direktora... Ova vlast u tom smislu nije učinila ništa. Medije, recimo, i dalje imaju oni koji su ih se domogli na diskutabilan način; Televizija je ista kakva je bila u vrijeme HDZ-a; Slobodna Dalmacija je u državnome vlasništvu, ali vlasnik dopušta da nekakav Josip Jović i njemu slični mjesecima iznose najbezočnije laži... Slažem se da Jović može o meni imati svoj vrijednosni sud, ali ne slažem se da može iznositi laži. To je jedan najobičniji lažac, koji stalno ponavlja iste krive činjenice. Nije on čovjek koji mene mrzi tek onako: on laži piše u nečijem interesu i za to je dobro honoriran.
     - Ali zašto vlasnik Slobodne - dakle, hrvatska Vlada - dopušta da se u tim novinama smišljeno objavljuju pogrešne informacije?
     - Pa, valjda zato što su laži usmjerene protiv mene.
 

 

RASFORMIRAT ĆU KOMISIJU!
 
Zašto se napokon ne riješite instituta pomilovanja, koji malo previše podsjeća na carsku ili kraljevsku milost?
- Nema zemlje koja nema taj institut. Nažalost, jedan dio članova Komisije ponašao se tako da se njima netko obrati, a oni zatim autonomno guraju nekoga i donose odluke. Rasformirat ću sadašnji sastav Komisije za pomilovanja i tražit ću da institucije delegiraju svoje predstavnike, pa da se odluke o pomilovanjima donose po određenoj proceduri, a ne po nečijem poznanstvu.

 

 
 Autor: Ivica ĐIKIĆ

 

       
       


 

..

/intervjui/intervju.php?intervju=3111&strajk-je-legitiman-ali-ponuda-vlade-je-korektna

Dubravka Šuica , dosad zastupnica u Europskom parlamentu, prije toga i u Hrvatskom saboru, a nekada gradonačelnica Dubrovnika, od sutra ...
01.12.2019

/intervjui/intervju.php?intervju=3112&ministrica-divjak-reagirala-je-iskreno-zbog-reforme-hns-cvrsto-stoji-uz-nju

S HNS-ovim potpredsjednikom Vlade i ministrom graditeljstva  Predragom Štromarom  razgovarali smo u tjednu kada je njegovo Ministarstvo napokon dalo zeleno ...
01.12.2019

/intervjui/intervju.php?intervju=3110&kako-bi-izgledalo-da-je-netko-1965-rekao-kako-rat-jos-nije-gotov

Nestaje optimizam da će ekonomski razvoj sam po sebi pridonijeti efikasnosti institucija. A naše društvo se podijelilo u slojeve sve ...
01.12.2019

/intervjui/intervju.php?intervju=3113&zelim-placu-od-minimalno-70-000-kuna-i-s-obitelji-bih-zivio-na-pantovcaku

Predsjednički kandidat Mislav Kolakušić otkrio je Damiri Gregoret, između ostalog, zašto ljude u DIP-u smatra bjednicima   Predsjednički kandidat  Mislav ...
01.12.2019

/intervjui/intervju.php?intervju=3105&na-nama-je-da-iskoristimo-ovaj-trenutak-i-okupimo-sve-na-ljevici-protiv-hdz-a

Nekada su uređaji trajali po 30 godina, a danas se kvare čim im istekne jamstvo. Neke su zemlje to zakonom ...
29.05.2019
../izreke/izreke_osoba.php?osoba=3221&krunislav-olujicMumificirani Karaputin

Karamarko je došao na čelo stranke putem unutarstranačkih izbora. Riječ je o osobi koja je opasna za demokratske procese u Hrvatskoj. I prije sam ga nazivao mumificiranim hrvatskim Putinom, a pri tome stojim i danas.

Olujić Krunislav, Nedjeljom u dva HTV 1


10.05.1968  Čonka Mladen
10.05.1964  Rusak Gordana
10.05.1963  Milčić Marinko
10.05.1958  Tomašić Ruža
10.05.1958  Radočaj Tone
10.05.1955  Andrlić Mladen
10.05.1951  Kušen Ivan
10.05.1950  Čikeš Lucija
10.05.1941  Pavić Stanislav